Preču atgriešanas politika

1. Latvijas patērētāja atteikuma tiesības

Saskaņā ar Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības likumu un attiecīgajiem normatīvajiem aktiem, patērētājam ir tiesības bez pamatojuma atteikties no distance līguma un atgriezt preci 14 kalendāro dienu laikā pēc tās saņemšanas.

Atteikuma tiesības | Patērētāju tiesību aizsardzības centrs

Termiņu var skaitīt:

2. Atteikuma veidlapa un paziņojuma iesniegšana

Patērētājs var izmantot:

Svarīgi: tiesības skatāmas kā izpildītas brīdī, kad šis paziņojums ir nosūtīts.

Jums ir tiesības izmantot iegādāto preci atteikuma tiesību laikā, lai pārliecinātos, ka tā atbilst Jūsu vajadzībām un vēlmēm.

Atcerieties! Atteikuma tiesību periodā Jums ir tiesības izmantot preci tikai tādā apmērā, kā tas būtu iespējams pirms iegādes, piemēram, veikalā, pārbaudot preces funkcionalitāti.

3. Preces atgriešanas prasības

Atgriežot preci:

  • Tā jāiesniedz nevien manuāli neizmantota, ar oriģinālo iepakojumu, birkām un komplektācijā, ja tas nav bojāts ar patērētāja vainu.
  • Ja atgriezta bojāta vai izmantota neatbilstoši, tirgotājam ir tiesības pieprasīt atlīdzību vai atteikt pieņemt preci (līdz pat 50 % vērtības).
  • Izmantojot atteikuma tiesības, Jūs esat atbildīgs par preces lietošanu pārmērīgā apmērā, kas pārsniedz nepieciešamo preces funkcionalitātes pārbaudei, par preces izmantošanu, kas nav saderīga ar labticīgas rīcības principiem, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un uzticamības samazināšanu.
  • Ja Jūs izmantojat atteikuma tiesības un tas nav saistīts ar preces vai pakalpojuma neatbilstību noslēgtajam līgumam, tad Jūsu pienākums ir segt izmaksas, kas saistītas ar preces atgriešanu pārdevējam.

4. Patērētāju informēšana un tiesību izmantošana

  • Komersantam ir obligāti jāinformē patērētājs par tiesībām un jānodrošina atteikuma veidlapa
  • Ja Jūs izmantojat atteikuma tiesības, interneta veikala pienākums ir — iespējami drīz, bet ne vēlāk kā 30 kalendāro dienu laikā no dienas, kad esat nosūtījis aizpildītu atteikuma veidlapu — atmaksāt Jums visu Jūsu samaksāto summu.
    Pārdevējs veic naudas atmaksu tikai uz bankas kontu, kas norādīts atteikuma veidlapā.

5. Strīdu risināšanas mehānismi

Ja tirgotājs:

  • atsakās vai neizpilda prasības, patērētājs:
    • var iesniegt rakstisku sūdzību (pārdevējam atbild 15 darbdienu laikā).
    • vērsties PTAC, ārpustiesas komisijā vai tiesā, ja iekšējā procedūra nepalīdz.